måndag 26 mars 2012

Simborgarmysteriet av Martin Widmark och Helena Willis



Köp den på Adlibris
 Lasse och Maja ska på julsimmet. Racke Bolinder ska komma och visa sina simhopp från tremetersvikten. Ellen Asp ser fram emot det jätte mycket. "Han är jätteduktig" säger hon. När Racke Bolinder hoppar hejar Ellen Asp. Kan de vara lite småkära? Det finns en  mystisk jultomte som går runt och ger alla små presenter. Maja får en tavla med en fågel på. Ganska fin tycker Maja men vem är personen under tomtemasken? Vem är det egentligen? Under tiden som Racke har hoppat har någon tömt alla värdesaker i skåpen. De enda som har nycklarna är personalen.
Min favoritperson är Rune Andersson som jobbar som receptionist. Rune är min favoritperson för han är rolig när han inte kan simma och gärna vill ha ett simborgarmärke.

Jag tyckte den var ganska bra, bra handling men lite kort för mig. Jag tyckte att den var rolig och spännande.
Antal sidor: 92

Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar