måndag 26 mars 2012

Lasse Majas dektektivbyrå simborgarmysteriet av Martin Widmark


Köp den på Adlibris
Lasse och Maja går till stans badhus för julsimmet. När dom ska betala så märker dom massa bilder på en simhoppare. Då berättar kassörskan att simhopparen Racke Bolinder kommer till stan och samtidigt kommer en kille med badbyxor med kors, med sandaler och en tomte mask. När dom är inne i simhallen så träffar dom på polismästaren. Han pratar lite med dom sen går han upp på sittplatserna så om man simmar 200 meter så får man simborgarmerket. När Lasse och Maja har simmat 200 meter så hörs det i högtalarna att kassörskan säger att simhopparen Racke Bolinder har kommit han går upp på tre meters svikten och så hoppar han. Dom väntar och väntar till slut kommer han upp men det var bara hans badbyxor och nu kommer han upp. Ge mig mina badbyxor skriker han till polismästaren som tog upp badbyxorna sen ringer brandlarmet då springer badvakten Katja ut och tar hand om det. När hon kommer tillbaka säger hon att alla värdesaker är borta och nu verkar det som Lasse Majas dektektivbyrå har fått ett nytt mysterium på halsen om du vill veta mer får du läsa boken.

Jag tyckte att boken var bra. En av de bättre Lasse Maja böckerna.

Jag tycker så för att jag har läst alla de förra Lasse Maja böckerna och den här var en av dom bättre.

Betyg 5

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar